SprookjesCraft gedeeltelijk weer te bezoeken!

Op vrijdag 9 oktober werden wij getroffen door een hardnekkige storing in onze servers. Dit heeft ervoor gezorgd dat SprookjesCraft de afgelopen dagen niet te bezoeken was. Dit vinden wij uiteraard ontzettend vervelend en hebben dan ook hard gewerkt om de server weer bereikbaar te maken. Op dit moment is SprookjesCraft weer grotendeels te bezoeken, echter zijn er nog een aantal kleine zaken waar we op dit moment nog hard aan werken.

Wat is er precies gebeurd?

Een essentieel stuk hardware in onze serverkast is kapot gegaan. Dit onderdeel is cruciaal voor het opslaan en opvragen van bestanden. Doordat dit onderdeel stuk is gegaan terwijl de server aan stond, zijn we een (groot) deel van onze bestanden kwijt geraakt (waaronder een deel van de back-ups). De afgelopen dagen hebben we hard gewerkt aan het repareren van de server en het herstellen van de bestanden. Goed nieuws: de SprookjesCraft map is voor een groot deel onaangetast gebleven! Let wel op: het is mogelijk dat de serverperformance iets minder dan optimaal is. Wij zijn druk bezig om de serverprestaties te verbeteren voor een goede spelerservaring.

Halloween

Één dag voor de storing hebben wij de show 'The Hidden Ruins' aangekondigd, samen met nog twee gave en unieke experiences zou dat ons Halloweenevenement worden. Helaas heeft de storing roet in het eten gegooid: ons harde werk is onherstelbaar beschadigd geraakt en kunnen we dus ook dit jaar niet inzetten. Dit betekent dat er dit jaar geen Halloween-evenement zal plaatsvinden op SprookjesCraft. Je zal snappen dat we hier enorm van balen, maar zullen dit volgend jaar dubbel en dwars goedmaken!

Medewerkers

Als compensatie ontvangt iedereen die op 9 oktober 2020, bij aanvang van de storing, nog een Medewerkerrang had de gemiste dagen als verlenging. Dit zal automatisch aan jouw account worden toegevoegd.

Coins en ridecounters

Het zal helaas niet mogelijk zijn om bij de heropening gebruik te maken van Coins (verdienen of uitgeven). Geen zorgen: je aantal Coins blijft bewaard. We hopen zo snel mogelijk deze functie weer in te schakelen. De ridecounters hebben wij helaas niet kunnen herstellen. Nieuwe ritten zullen wel opgeteld worden bij jouw totaal.

Heb je vragen omtrent deze storing? Deel ze dan hieronder in de reacties. Wij zullen ons best doen alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Laatst bewerkt:

Giedo

Fakir
babbeldebabbel
babbeldebabbel
8 jul 2020
4
1
15
Coins
19,12
Leuk! Ik ben er vandaag nog even op geweest! Alles werkt idd weer perfect🎢. Veel suc6 nog stafleden!
🎃

• Leuk
Waarderingen: Leroy

Christiaan2007

Fakir
Medewerker
Christiaan2007
Christiaan2007
25 aug 2020
19
4
15
Coins
294,59
Ik was er al op gaan spelen, super dat het weer kan! Alleen merk ik wel dat alle subservers voor attracties niet meer "aan" staan zegmaar.

Leroy

SprookjesCraft Staflid
Staflid
Leroy_Mijns
Leroy_Mijns
10 jul 2020
86
120
52
SprookjesCraft Kantoor Raveleijn
Coins
371,21
Ik was er al op gaan spelen, super dat het weer kan! Alleen merk ik wel dat alle subservers voor attracties niet meer "aan" staan zegmaar.
Dat klopt! Daar werken we op dit moment nog hard aan. Doordat de subservers uit staan, is er op dit moment een verhoogde kans op laggstoten en extra restarts.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan2007